PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kamu Yönetimi ve İdari Hakimlik



darkangel
27-01-2008, 02:23
İdari Yargı Hakimliği

1 .Genel Bilgiler

İdari Yargı Hakimliği sınavı yazılı ve sözlü sınavlardan oluşmaktadır. Yazılı sınav ÖSYM tarafından Ankara’da yapılmaktadır ve 3,5 saat sürmektedir.

Genel değerlendirme sonunda Ağırlıklı Standart Puanı 70 ve daha yüksek olan adaylar sınavın bu bölümünde başarılı sayılarak mülâkata çağrılacaklardır.

2001, 2002 ve 2 yıllarında düzenli olarak idare hakimliği sınavı açılmıştır. 2 yılındaki sınavda 100 kişi istihdam edilmiştir.

2. Konular

2 yılında yapılan sınavda ilan edilen konular şunlardır:

Genel Kültür
Borçlar Hukuku (Genel Hükümler)
İdare Hukuku
Vergi Usul Hukuku
İdarî Yargılama Usulü Hukuku
Vergi Hukuku
Anayasa Hukuku
Medenî Hukuk
İnkılâp Tarihi
Maliye
Ekonomi

3. Soru Dağılımları


SORU DEĞERİ
SORU ADEDİ
TOPLAM

Genel Kültür-Genel Yetenek
0,2
60
180

Alan Bilgisi Soruları
0,8
120


4. Mülakat

Yazılı sınavı kazanan adaylar, ilan edilen belgelerle birlikte, Adalet Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü Hâkim Adaylığı Bürosuna müracaat ederler.

<3 GöNüL <3
28-01-2008, 00:31
bilgi için teşekkürler

lazkopat
28-01-2008, 00:50
İyi de açıköğretimden idari hakim yapacakların zannetmiyorum.

<3 GöNüL <3
28-01-2008, 01:03
İyi de açıköğretimden idari hakim yapacakların zannetmiyorum.

diplomamızda anadolu üniversitesi yazacak
bi farkımız yok diğer mezunlardan.
ayrıca sınava girebileceğimizi duymuştum ve böyle bi şansımız varsa denemekten yanayım:)

lazkopat
28-01-2008, 01:07
diplomamızda anadolu üniversitesi yazacak
bi farkımız yok diğer mezunlardan.
ayrıca sınava girebileceğimizi duymuştum ve böyle bi şansımız varsa denemekten yanayım:)
Aynı düşüncedeyim senle ama. Türkiyenin gerçeklerini de gözardı etmemek lazım. Sınava girmene zaten bir engel yok ama bu işin de bir mülakatı var.

<3 GöNüL <3
28-01-2008, 01:16
Aynı düşüncedeyim senle ama. Türkiyenin gerçeklerini de gözardı etmemek lazım. Sınava girmene zaten bir engel yok ama bu işin de bir mülakatı var.

iyide ben şimdiden moralimi bozarsam yada zaten mülakattan geçemem diye daha başlamadan pes edersem zaten en baştan kaybetmiş olurum
ben elimden geleni yaparım sonuna kadar mücadelemi ederim sonuç ne olursa olsunn

lazkopat
28-01-2008, 01:19
İnşallah sonuç umduğun gibi olur. Yolun açık olsun, azmin elinden hiçbir şey kurtulamaz.

<3 GöNüL <3
28-01-2008, 01:24
tşk ederim
şansımız varsa denemeliyiz fırsatları kaçırmamalıyız bence
umudu olmadan insanlar yaşayamaz dimi:)

sirmuzzy
21-03-2008, 02:30
kamu yonetimi okuyan 1 isi olarak

kamu yonetimi mezunlarının idari hakimlik yapmalarına karsıyım.

lazkopat
23-03-2008, 02:13
kamu yonetimi okuyan 1 isi olarak

kamu yonetimi mezunlarının idari hakimlik yapmalarına karsıyım.

Neden, gerekçen ne?

sirmuzzy
23-03-2008, 16:03
idari hakimlik kadrolarında hukuk fakultesinde okuyan arkadasların bizlerden daha fazla hakları olduqunu düsünüyorum. ayrıca onların aldıkları egitim sırf bu is üzerine.(uygulamalı dersler,stajlar vs.)

mns
22-01-2009, 01:17
Dünyada kabul edilen bir olgu vardır.Meslekten hakimler ve meslekten olmayan hakimler istersen bu konuyu araştır.Birde şunu söyleyeyim o zaman kaymakamlık sayıştay denetçiliği gibi alanlara hukuk mezunlarını almamaları lazım.Tamamaen kamu yönetimi mezunlarını istihdam etmeleri lazım sizin mantığınıza göre;kaldı ki idari hakimlik tamamen kamu idare ve uygulamalarına yöneliktir.Zaten kamu yönetimi mezunlarına %20 kotası getirerek bir kısıtlamaya gittiler fakat bu uygulama da çok yanlıştır...

mns
22-01-2009, 02:10
http://www.memurlar.biz/haber/20090121/Acikogretimliler-Sorunlarina-Cozum-Bekliyor.php

yukarıdaki haber ana sayfadan muafiyet sorunumuzu ele almış

emrebulut
16-04-2009, 02:13
arkadaslar görüyorum ki karamsarlar var aramızda ama iyimser ve ileriyi düsünen pozitif arkadaslar da var onlar diger arkadasları bilgilendirip yardımcı olmaya calısıyor bu site gercekten cok güzel

sgk23
15-09-2009, 00:26
herkese iyi aşamlar.Kamu yönetimi 4. sınıfa geçtim aof.ben ilk başlarda pek ilgilenmez ve takmazdım aofyi daha sonraları aile dostlarımız olan hakim tanıdıkların yönlendirmesiyle ağırlık verdim ve 4 e geçtim ama aklımda soru vardı aof mezunu idari hakim varmı diye ve girdim yakın bir tarihte adalet bakanlığı personl müdürlüğü bilgi edinme birimine mail attım ANAOLU ÜNİ. KTİSAT FAKÜLTESİ MEZUNU STAJ YAPAN İDARİ HAKİM ADAYI VE GÖREVDE BULUNAN İDARİ HAKİM VARMI diye cevabıda e-posta olarak değil normal posta olarak olarak istedim ve gelen cevapta şuan staj yapan idari hakim adayı yokmuş ama Görev yapan idari yargı hakimi varmış.şuan evdeyim yarın iş yerinden dileyene gelen postayı taratıp yollayabilirim. ve bende karar verdim hazırlanıyorum sınavı başarıp iyi bir referans bulmak bütün mesele.zaten refarans olmadan hangi iş dönüyor ki artık?ve emekli hakimlerle görüştüm sınava hazırlanmam için ciddi derecede telkinde bulundular.Kısacası aof mezunu idari hakim var sayı olarakta söylenen baya var 12-20 arası. ve sorularınızı sorarken blgi edinme birimlerine aof yada açıköğretim bölümü diye sormayın çünkü bunları 2 yıllık anlayıp cevaplarada yok diyorlar sorarken Anadolu üni. işleetme fakültesi yada iktist fakültesi diye sorun çünkü açıköğretm işletme iktisat kamu yöntmi böyle geçiyor. örgün iktisatta iktisadi idari bilimler fakültesi diye geçiyor. Bir aofli olarak çok araştırdım bu bilgileri hep elde ettim azim azim azim
Not: Cesaretin yoksa Zaferde yok !!!

surgun44
29-11-2009, 04:33
ya arkadaşlar bu ayrımı biz kendimiz yaparsak herkes yapar.lütfen emeklerinizi küçümsemeyin. aof mezunu olmak kolay iş değil. ne değişiyor söyler misiniz örgün veya açık ikisi de fakülte ikisi de eğitim ikisi de bilgi... kendi adıma asla ama asla açıköğretim okuyorum diye herhangi bir eziklik hissetmiyorum aksine birçok konuda kendimi çok daha avantajlı görüyorum ve önümde ne kadar sınav varsa hepsine gireceğim bu benim hakkım! bana da söylüyorlar " sen hiç aof mezunu kaymakam gördün mü " vs . ben de diyorum ki bekle bu gözler daha neler görecek :D valla ben hiç kulak asmıyorum söylenenlere bildiğim yoldan şaşmam :)

sibel-eldem
12-12-2009, 22:45
merhaba.
bende siteye yeni üye oldum.Sohbet sayfasında yazan "açıköğretim mezunlarının " örgün mezunu olan arkadaşlardan ayırılmasını saçma buluyorum. bende açıköğretim okudğum için hiç pişman değilim aksine en doğru kararı verdiğimi düşünüyorum .ayrıca küçümsenecek ve hafife alınacak birşey olarak görmüyorum çünkü herkez açıköğretime kayıt olabilir ama mezun olmakdadır mesele diye düşünüyorum.
herkeze iyi akşamlar..

BARLA
08-08-2010, 08:26
bilgi için tşk...

omerdmr
23-10-2010, 01:40
uyuz oluyorum 2.ci sınıftayım sırf şu hiç üniversite ile alakaları olmayan insanların açıkögretimden bişimi olunur diye kıs kıs gülmelerine çok sinirleniyorum.

Acaba diplomaya bakıldıgında sen açıkögretim mevzunumusun diye sorucaklar veya 2.ci sınıf insan muamelesimi görücez ? böyle olcaksa neden bu kadar zorlanıp okumaya çalışıyoruzki

Toxic_Tears
04-12-2010, 12:40
Mrb Siteye uzun zamandır üyeyim. Bazen okuyorum yorumları ama ilk kez yorum yazmak ihtiyacı duydum. Bence açık öğretim okumak örgün öğrenim okumaktan çok daha zor. Çünkü açık öğretim okuyan çoğu kişi aynı zamanda biyerlerde çalışıyor. Normal hayatımızın içine bide dersleri sıkıştırmaya çalışıyoruz. Ayrıcı bizler örgün öğrenimde okuyan kişiler gibi ders görmüyoruz. Kendi cabalarımızla kitaplardan öğrenmeye çalışıyoruz. Düzenli bi disiplin içinde olamadığımız için (Ders konusunda) çoğumuz açık öğretimi bitirmeyi başaramıyor. Yani dışardan göründüğü gibi kolay bi iş değil. Kardeşim kuzenim yakın bi arkadaşım ve ben aynı dönemde kayıt olduk açık öğretime fakat hepsi zorlandı ve bıraktılar. Düşününki dört kişi arasından bir kişi devam edebildik açık öğretime. O yüzden kimse küçümsemesin Açık Öğretimi...