PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 4. Sınıfta Kaydımı Sildirip Yeniden AÖF'ye Girsem ?



ilkerbingol
21-03-2012, 05:40
Merhaba, meslek yüksek okuldan mezun olduktan sonra sınavsız 3. sınıftan aöf kayıt yaptırdım. geçen yıl 4. sınıftan mezun olmam gerekiyodu, bir dersten kaldığım için bir yıl uzadı okul. 4. sınıftayım ve tek dersten sınava giricem, haziranda mezunum yani. ygs ye başvurdum yeniden 1 nisanda ygs ye giriyorum. ancak yeni öğrendim ki bir okuldan mezun olduktan sonra ondan daha aşağı düzeyde veya denginde bir okula girdiğimiz taktirde askerlik ertelemesi yapılmıyomuş. askerliği ertelemek istiyorum ben.
ales e girip yüksek lisans yapmayı düşündüm ancak yabancı dil bildiğine dair bir belge istiyolar( sınav sonucu vs.) bu nedenle yüksek lisanstan vazgeçtim.
aöf den mezun olduktan sonra yeniden aöf başka bir bölüme girsem bile askerlik ertelemem gerçekleşemiyeceğine göre, başka hangi şekilde askerliğimi erteleyebilirim?
bu yıl mezun olmayıp hatta hiç bir sınava girmiyip aöf 4. sınıftayken kaydımı sildirsem askerlik şubesi bana ne kadar süre tecil hakkı verir? bilgisi olan arkadaşlara cevapları için şimdiden teşekkürler.

orhande
21-03-2012, 13:10
AÖF'den mezun olunca sınavsız ikinci üniversite okuma hakkınız bulunmaktadır. İki sene üst üste sınıfta kalmadığınız sürece eğitim gerekçesiyle askerliğiniz tecil edilir. Mezun olmak için tek dersiniz varsa kaydınızı hele de son senede sildirmek mantıksız olur. Ayrıntılı bilgi için AÖF büronuzu arayabilirsiniz: 444 10 26

islex
21-03-2012, 14:58
mezun olunca 2 sene daha tecil ederler zaten sen tecil ettirmeye gittiğide ygs ile kazanacağın okulu hiç karıştırma bence böyle yapman lehine olur

ilkerbingol
21-03-2012, 17:15
Askerlik şubesini aradım, 4 yıllık bi fakülte bitirdikten sonra, ikinci kez 4 yıldan düşük veya 4 yıla denk bir eğitim aldığın zaman tecil yapılmamaktadır dediler. yüksek lisans yapabilirsem ancak tecil yapılabilirmiş.

aynı zamanda aöf büroyu aradım, istersem 5 farklı bölümden tek tek mezun olabilirmişim sorun yokmuş, ama dediğim gibi askerlik şubesi kabul etmiyor iki kez 4 yıllık fakülte okumayı.

dediğiniz gibi son senemde özelliklede tek ders kalmışken kayıt sildirmek çok mantıksız ama bu yıl mezun olursam eğer, ygs de odtu de herhangi bi fakülteyi kazansam dahi tecil hakkım yok. bu yüzden kaydımı sildirmem gerekecek sanırım.

peki ben nasıl emin olabilirim kaydımı sildirdikten sonra bana yeniden başka bir okula girmek için şans vereceklerini? bazı arkadaşlar kaydımı sildirince 2 yıl tecil yaptılar başka okula girmek için yazmışlar, bazı arkadaşlarda kaydı sildirince 1 yıl tecil ettiler demişler. 89 doğumluyum ve 4. sınıfım, kaydımı sildirsem bana da1 veya 2 yıl tecil hakkı verirler mi?

orhande
21-03-2012, 17:20
Bu konuda yetkili yer Askerlik Şubes'dir telefonla görüştüğünüz kişi bu konu hakkında net bilgiye sahipse sorun yok…

Bu sene de sınıfta kalırsanız 2 yıl üst üste sınıfta kalmış mı oluyorsunuz?

Kaydını sildirdiğin zaman 2 seneye kadar özel tecil hakkın bulunmakta. Onu kullanabilirsin...

ilkerbingol
21-03-2012, 17:40
Evet bu yıl 4.sınıfta ikinci senem, ancak 1 dersten kalmıştım geçen yıl yani geçemezsem çok komik bi durum olacak. 1 ders sayesinde 4. sınıfta gözüküyorum.

Telefonla görüştüğüm yetkilinin ne kadar bilgili olduğunu bilmiyorum çok fazla bilgiye sahip değilmiş gibi, olasılıklarla konuştu. tc kimlik numaram ile tecil durumuma baktı ekim 2012 ye kadar tecilli gözüküyorum.

Forumda başka arkadaşların yazdıkları aklımı karıştırdı. 1. ve 2. sınıfta kayıt sildirmeyle 4. sınıfta kayıt sildirme aynı şey midir? 4. sınıftada kayıt sildrsem aynı 2 tecil hakkını bana verirler mi?
bazı arkadaşlar liseden mezun olma yani diploma tarihine göre özel tecil hakkın olduğunu yazmışlar.
Bu yıl mezun olup 2 yıl tecil hakkımıda kullanabilirim ancak beni yeniden aöf başka bölüme 1. sınıftan kayıt yaptırmak istiyorum, yaşım 23. aöf ye başka bölümden, 1. sınıftan başlarsam 29 yaşıma kadar mezun olurum yeni bölümümden